Vrienden van vv HSC kiezen Scheepswerf Wolthuis als Regionaal Maatschappelijk Doel

16 december 2023 9:30

“Stichting Vrienden van vv HSC” hebben tijdens hun jaarlijkse vergadering besloten om aan de Historische Scheepswerf Wolthuis een bedrag te doneren van €600. Deze bijdrage toont de waardering en steun van de Vrienden van vv HSC voor het belangrijke werk dat de werf verricht. De donatie zal zeker een waardevolle bijdrage leveren aan het behoud en verdere ontwikkeling van o.a. het museum en de werkende werf waar o.a. jonge lassers en timmerlieden middels een stage kennis kunnen maken met het oude ambacht van scheepsbouwer.

Richting 150 leden

"Stichting Vrienden van vv HSC" heeft naast het ondersteunen van de voetbalvereniging HSC ook interessante en gezellige activiteiten hoog in het vaandel staan. De vereniging is laagdrempelig en iedereen die HSC een warm hart toedraagt kan donateur worden.

De opbrengst van de donateursgelden wordt voor 75% besteed aan de doelstelling van de vriendenclub. In de jaarlijkse “Vriendenvergadering” bepalen de leden gezamenlijk voor welke bijzondere wens de opbrengst wordt gebruikt. De Donateurs (Vrienden) kunnen democratisch stemmen uit maximaal drie wensen, waarvan er uiteindelijk één wens met de meeste stemmen het jaarlijkse vriendendoel zal worden en dit jaar werd dit dus de Historische Scheepwerf Wolthuis, waarbij niet onvermeld mag blijven dat de oude werfbaas Roel Wolthuis een verleden heeft bij de voetbalclub HSC, die volgend jaar 125 jaar bestaat.

De overhandiging van de cheque vond op donderdag 7 december plaats in de kantine van de Werf. De voorzitter Maarten Rietveldt was zeer verguld met het bedrag en sprak van een bijzondere ontmoeting tussen twee roemruchte organisaties in Sappemeer.

vv HSC bestaat volgend jaar 125 jaar en is daarmee een van de oudste voetbalclubs in de provincie Groningen en De Historische Scheepswerf Wolthuis uit 1690 is een van de oudste scheepswerven.

vriendenhscfoto.jpeg

Foto:  Voorzitter Maarten Rietveldt krijgt de cheque overhandigd door Henk Kijf en Jan de Vries namens "Stichting Vrienden van vv HS"