Hans Nijland beoogd nieuwe voorzitter v.v. HSC!

8 december 2020 16:30

Namens het bestuur zijn wij heel blij Hans Nijland te kunnen voordragen als beoogd nieuwe voorzitter van onze mooie voetbalclub v.v. HSC.
De laatste weken hebben er meerdere goede gesprekken plaats gevonden, met als uitkomst dat wij een enorm goed gevoel hebben bij de voordracht van Hans Nijland, en hij hetzelfde kan zeggen over de motivatie om de voorzittershamer over te nemen!

Hans zal vanaf heden de bestuursvergaderingen bijwonen en intensief contact met de huidige bestuursleden, commissies en leden onderhouden om goed voorbereid aan zijn rol als voorzitter te kunnen beginnen. Uiteraard door alle Coronamaatregelen kan dit pas geformaliseerd worden door de leden op de Algemene Ledenvergadering. Hopelijk kan dit in het 1e kwartaal van 2021 plaatsvinden. Wij hebben veel vertrouwen dat dit zijn beslag gaat krijgen!

Hans is een goede bekende van velen, maar hieronder stelt hij zich uiteraard graag voor.

Voor de leden van HSC die mij niet kennen:

Hans Nijland, getrouwd met Marieke, een vader van maar liefst 5 kinderen en opa van 5 kleinkinderen. Leeftijd inmiddels alweer 60 jaar. We wonen met veel plezier in Kropswolde aan het Zuidlaardermeer.

Als klein jochie, woonde ik toentertijd met mijn ouders, broertjes en zusje aan de Klaproosstraat in Sappemeer en ging ik voetballen bij HSC, een machtig mooie tijd! Vooral de jaren in HSC B1 en A1 vergeet ik nooit meer.
Wijlen Jans Venema was onze trainer. Jans was ongekend gedreven. Na de A-junioren mocht ik gaan voetballen in het eerste elftal van HSC zaterdag.
Onder andere twee keer mogen promoveren, maar óok één keer gedegradeerd.
Heb veel goede vrienden en goede kennissen uit mijn HSC tijd mogen overhouden.

Zo hoort het bij een amateurvereniging ook te zijn, respect en plezier, daar draait het om.
Toen ik 35 jaar oud was (ik zou jeugdtrainer worden bij HSC) werd ik gevraagd om bij FC Groningen aan de slag te gaan. Dit heb ik 23 jaar gedaan, een turbulente tijd, maar het is een belangrijk deel van mijn werkzame leven geweest. Machtig mooi!
Voordat ik bij FC Groningen aan de slag ging, heb ik op jonge leeftijd, samen met Jelle Hut, een uitgeverij opgericht. Deze uitgeverij was actief onder andere in de sport. Één van de onderdelen van onze uitgeverij was Huland B.V., gevestigd in Hoogezand en ook jarenlang sponsor geweest van HSC.

Ik kijk er naar uit om voorzitter te worden van v.v. HSC. Inmiddels heb ik de eerste kennismakingsgesprekken met het bestuur gehad en daar heb ik een prima gevoel aan over gehouden.
Samen met alle leden, vrijwilligers, sponsoren, bestuursleden en iedereen die HSC lief is hopen we mooie tijden met HSC te beleven. HSC heeft een bijzondere positie in het Noordelijke amateurvoetbal.
Ik vind het mooi een steentje te mogen bijdragen en ik hoop jullie binnenkort allemaal te zien!

Groet,
Hans Nijland.

Namens het bestuur v.v. HSC.

_Voorzitter.jpg

EC68F72D-5F60-47D8-92B4-31E73B395290.jpeg